Voor waterschappen
Waterschappen spelen een cruciale rol in het waterbeheer in Nederland, droge voeten en schoondrinkwater als primaire taak. Jullie staan voor de uitdaging om efficiënte en toegankelijke digitale diensten te bieden in een snel veranderende digitale wereld. Wij begrijpen deze uitdagingen en bieden oplossingen die processen transformeren.
"Wij helpen waterschappen dichtbij inwoners en ondernemers te zijn waar het moet, en op afstand te blijven waar het kan. Wij maken het eenvoudiger om zaken met het waterschap te doen."
Hoe helpen wij waterschappen met hun uitdagingen?
Toegankelijke informatie
Door inwoners en ondernemers optimaal en toegankelijk te informeren
Digitaal
Door inwoners en ondernemers zaken digitaal aan te laten vragen en te regelen. Maar ook te informeren over hun aanvragen.
Regie
Door inwoners en ondernemers regie te geven over hun eigen gegevens.
Veilige en modern
Door digitale dienstverlening veilig en modern te verbinden met digitale integraties van taak- en zaaksystemen.
Optimale verwerking
En door te zorgen dat de waterschapsspecialisten optimale dienstverlening kunnen verwerken in de back-officesystemen.
Oftewel: onze oplossingen en diensten zijn ontworpen om de communicatie te verbeteren, administratieve processen te vereenvoudigen en de efficiëntie te verhogen. Dit alles volgens de richtlijnen en wetgeving waar Nederlandse waterschappen aan moeten voldoen. Wat ons onderscheidt, is dat wij als organisatie enkel en alleen focussen op het bieden van softwareoplossingen aan lokale overheden in Nederland. Dit betekent dat wij inhoudelijke kennis en focus hebben.
Wij zijn niet enkel een leverancier met producten en diensten die voldoen aan de wensen en eisen van een overheid. Dat zijn we ook, maar bovenal zijn wij een partner die samen met de overheid streeft naar optimale digitale dienstverlening. "Together we improve" is onze slogan en dat is wat elke waterschap van ons mag verwachten.
De meerwaarde van onze oplossingen voor waterschappen
1. Informeren van inwoners en ondernemers
Met de website en PDC oplossingen van Shift2 zijn jouw inwoners en ondernemers altijd geïnformeerd over belangrijke zaken. Onze oplossingen stellen gemeenten in staat om met toegankelijke content (op B1 niveau) nieuws, aankondigingen en andere essentiële informatie gemakkelijk gedeeld kan worden. Inwoners zijn dus altijd op een inclusieve en toegankelijke manier up to date.
2. Zaken online aanvragen en regelen door inwoners en ondernemers
Niet weg te denken uit het bieden van digitale dienstverlening is de mogelijkheid om online zaken aan te vragen, te wijzigen of te regelen. Wij bieden verschillende oplossingen aan, zoals onze Formulieren, e-diensten en een MijnWaterschap-oplossing. Deze stellen jouw inwoners in staat om waterschapsdiensten online aan te vragen en te regelen. Van vergunningaanvragen tot adreswijzigingen, onze e-diensten zijn ontworpen om processen te stroomlijnen en de klanttevredenheid te verhogen. Met de oplossingen van Shift2 kunnen inwoners gemakkelijk hun aanvragen indienen en volgen, wat zorgt voor een snellere en efficiëntere dienstverlening.
3. Online raadplegen en selfservice
Met de MijnWaterschap-oplossing kunnen inwoners en ondernemers hun persoonlijke gegevens en de status van hun aanvragen eenvoudig online raadplegen. Dit verhoogt de transparantie en vermindert de werkdruk voor medewerkers van het waterschap. Inwoners kunnen altijd en overal toegang krijgen tot hun informatie, wat zorgt voor meer vertrouwen en tevredenheid.
4. Integreren met systemen
Onze software integreert naadloos met bestaande back-officesystemen, wat zorgt voor efficiënte gegevensuitwisseling en een soepele verwerking van aanvragen. Dit betekent minder handmatige invoer en minder kans op fouten, wat resulteert in een meer gestroomlijnde en efficiëntere dienstverlening. Integraties met en tussen onze software zijn gebaseerd op de standaard koppelvlakken die waterschappen kennen, van Standaard Uitwisseling Formaten en berichten tot API’s die vastgesteld zijn. Digitale dienstverlening is meer dan alleen een online intake bij een inwoner en ondernemer. Digitale dienstverlening is de keten van intake tot verwerking, zonder dat iemand handmatig zaken moet invoeren en een inwoner of ondernemer gevraagd wordt om informatie die de overheid al heeft.
Wat als een inwoner er niet uit komt in het digitale dienstverleningsproces?
Shift2 staat voor contact en verbinden, dus ook hier bieden wij oplossingen voor. Zo bieden wij een Klant Contact Systeem, dat als ondersteunende tool inzetten om inwoners en ondernemers die telefonisch contact opnemen direct te kunnen helpen. Slimme integraties met een PDC en andere webcontent zijn direct voorhanden. Mocht aan de telefoon een inwoner of ondernemer niet in de eerstelijn direct kunnen helpen, dan wordt doorverbinden of terugbellen in de tweedelijn in werking gesteld. Onze KCS-oplossing is dus het ideale verlengstuk van digitale dienstverlening.
Digitale dienstverlening in een moderne opzet van architectuur-en realisatieprincipes
Waterschappen staan voor de uitdaging om hun digitale infrastructuur te moderniseren en veilig te houden. Bij Shift2 begrijpen we deze uitdagingen en hanteren we de volgende principes om aan jullie specifieke behoeften te voldoen.
Veiligheid en betrouwbaarheid
Gezien de dagelijkse blootstelling van waterschappen aan circa 1.000 cyberaanvallen, zorgen wij voor robuuste beveiligingsmaatregelen. Onze oplossingen voldoen aan de hoogste beveiligingsstandaarden, zodat jullie gegevens altijd veilig zijn.
Transparantie en samenwerking
Wij bevorderen samenwerking en kennisdeling tussen waterschappen. Door efficiëntie en consistentie te verhogen, helpen we jullie om de dienstverlening te verbeteren en te innoveren.
Flexibiliteit en wendbaarheid
Onze systemen zijn ontworpen om snel aanpasbaar te zijn aan nieuwe technologieën en veranderingen in wet- en regelgeving. Dit zorgt ervoor dat jullie altijd up-to-date blijven en kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen.
Data-integriteit en toegankelijkheid
We zorgen voor een uitstekende informatiehuishouding waarbij gegevens veilig, toegankelijk en nauwkeurig beheerd worden. Dit is cruciaal voor datagedreven werken en het behouden van het vertrouwen van inwoners.
Gebruiksvriendelijkheid
Onze oplossingen zijn ontworpen met de gebruiker in gedachten. Zowel inwoners als medewerkers van waterschappen kunnen eenvoudig gebruikmaken van onze systemen, wat de werkdruk vermindert en de tevredenheid verhoogt.
Door deze principes toe te passen, ondersteunen wij jullie bij de digitale transformatie en helpen wij om de doelstellingen op het gebied van waterbeheer en dienstverlening te realiseren. Bij Shift2 staan we klaar om jullie te helpen bij elke stap in dit proces.
Waarom kiezen voor Shift2?
Bij Shift2 staan betrouwbaarheid, innovatie en klantgerichtheid centraal. Onze oplossingen zijn ontworpen om gemeentelijke dienstverlening te verbeteren en aan te passen aan de veranderende behoeften van jouw inwoners en ondernmers. Door te kiezen voor Shift2 kies jij voor een partner die met jullie meedenkt en altijd streeft naar toegankelijke dienstverlening die elke dag weer beter en eenvoudiger wordt.
Klaar om jouw dienstverlening te verbeteren?
Ontdek onze oplossingen en ervaar zelf de voordelen.